MAKLUMAN :


widgeo.net

Sunday, July 5, 2009

ATURCARA IJTIMAK MUSLIMIN MALAYSIA


( 9 Julai 2009 – 12 Julai 2009 )
Asar : Jemaah mula masuk ke tapak perhimpunan

9 Julai 2009 – KHAMIS
- Selepas Solat Asar : Ceramah Umum
- Selepas Solat Maghrib : Ceramah Umum
- Selepas Ceramah : Solat Isyak

10 Julai 2009 – JUMAAT
- Selepas Solat : Subuh Ceramah Umum
- 10.00 pg – 12.00 tgh : Bacaan Kitab Hadith (Taklim)
- Solat Jumaat
- Selepas Solat Asar
1. Ceramah Umum
2. Program untuk Pelajar Madrasah
- Selepas Solat Maghrib : Ceramah Umum
- Selepas Ceramah : Solat Isyak
- Selepas Solat Subuh : Ceramah Umum

11 Julai 2009 – SABTU
- 10.00 pg – 12.30 tgh : Bacaan Kitab Hadith (Taklim)
1. Program Untuk Ulama
2. Program untuk Khawas
3. Program untuk Pelajar
- Selepas Solat Asar : Ceramah Umum
- Selepas Solat Maghrib : Ceramah Umum
- Selepas Ceramah : Solat Isyak
- Selepas Solat Subuh : Ceramah Pendek

12 Julai 2009 - AHAD
- 9.30 pg – 12.30 (Sebelum Zuhur)

1. Nasihat Untuk Jemaah Yng Keluar Dan Musafahah
2. Doa Penutup Ijtimak

- Selepas Asar : Nasihat khas untuk Jemaah Khidmat semasa ijtimak.
( Info Dari KRENMAUT )

9 comments:

anna said...

Assalamualaikum wbr..
Tuan, sy nak tanya bbrp persediaan ke mesy ijtimak nanti..perlu kah sy bawa khemah,kelengkapan spt sleeping bag,dsbnya?ini mesy ijtimak besar 1st bg sy.mesy daerah kudat/kk ari tu x disentuh ttg perkara ini.isteri sy sgt risau terutama H1N1 ni.maklom lah, kami ada 2 anak kecik,sorang 2 tahun & sorang lg 4 bulan..

Al-Alorstari said...

Alaikum Salam,

Anna, saudara tak perlu bawa Khemah ttp bawalah keperluan lain seperti keluar tiga hari.Kemudahan asas Alhamdulillah disediakan. Jangan bimbang, dua minggu lalu di Europe perhimpunan maksiat "Nude Ride" diadakan tanpa takut H1N1, inikan pula perhimpunan menarik rahmat dan hidayat dari Allah swt.

Bagi tau kat isteri saudara yang dia tak perlu risau.Ibrahim a.s tinggalkan anak dan isteri di lembah gersang dengan pertolongan bantuan dari Allah swt.Bagitu juga utk dia.

Wallahu'alam

AL-BOGAKI said...

Saudara anna, jangan risau. InsyaAllah Allah akan lindungi. Memang kalau kita nak buat benda baik terutama kepada penyebab hidayah kepada umat manusia; syaitan akan mencampakan segala bentuk kerisauan kepada fikiran kita agar hasrat itu digagalkan. Disegi usaha; melalui lawatan ana ke tapak ijtimak - ana dapati ijtimak sentiasa dipantau oleh pegawai jabatan Kesihatan dan keselamatan untuk memastikan kesihatan & keselematan ijtimak.

Itminaan90 said...

Assalamualaikum....
Ana mahu bertanya sedikit. Kalau ada kaum muslimah yang ingin mengikuti ceramah Ijtimak ni, boleh ke? Is there any possible way?
Jazakallah..

Al-Alorstari said...

Ithminaan,

Perhimpunan ini untuk lelaki sahaja.Kalau datang masturat maka tak ada bezanya dengan "Sure Heboh" dan pasar malam. Kalau nak juga dengar bayan secara "Live" saudara boleh le latakkan aliah saudara kat rumah karkun di quarters bersebelahan.

Memang ada karkun yang tinggal kat situ tapi saya tak pasti ianya bersedia atau pun tidak.

anna said...

Assalamualaikum wbr..
tuan,anna tu sbrnya nama ahlia ana..ana guna blog dia.sy Asri dr Kudat,Sabah.
terima kasih atas advice saudara..
semoga dapat berjumpa di mesy ijtimak nanti,insyaallah.

sr mohd hafiz said...

asalam...
saya nk thu diamanakah lokasi ijtimak ini dan siapa yangboleh menghadirinya?

anna said...

wsalam sr mohd hafiz,
mesy ijtimak ni terbuka utk smua muslimin (lelaki) dan lokasi d kuarters klia.sila rujuk di google map.suami bru jln td,dan mgkin x ada karkun d internet utk 4-5 hari ini kerana smua dah mula bgerak ke tapak mesy.malah ada yg dah pgi sejak bbrp mggu yg lpas utk khidmat.bawa lah kelengkapan spt nak g camping utk 3 hari kecuali khemah n alat masak

ibnu abdullah said...

salamun alaikum

alhamdulillah, segalanya telah bermula & berakhir dengan baik. Syabas kepada yang hadir,Allah swt telah pilih & mudahkan tuan-tuan semua utk hadir. rmi lagi yang tidak dapat hadir. Rugi, kerana banyak ilmu2 akhirat yang eldest semua sampaikan melalui bayan-bayan & program-program sepanjang ijtimak.

Sesiapa yg ada rakam suara bayan boleh lah kongsi dengan rakan-rakan, saya cuma sempat rakam maulana zubir itupun 5 minit selepas maulana mula. total of 55 minit termasuk doa penutup ijtimak.

Semoga Allah swt permudahkan karkun-karkun cash yang kelua untuk setahun, 4 bulan etc.

Semoga bertemu lagi inshaAllah.

kepada yg azam utk hadir ijtimak filipina & indonesia, semoga Allah swt permudahkan cita-cita tuan.

wassalam

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin