MAKLUMAN :


widgeo.net

Wednesday, January 15, 2014

Apakah Ini Juga Petanda Akhir Zaman?



Beijing: Seekor kura-kura dilaporkan berjaya menewaskan arnab dalam pertandingan ski yang dianjurkan untuk haiwan peliharaan di utara China semalam. Pertandingan diadakan di cerun bersalji di Hunan, lapor akhbar China News Service.

Akhbar ini juga melaporkan bahawa arnab tewas kerana ia suka melompat dan tidak mematuhi arahan pemiliknya.“Keadaan itu membolehkan arnab dipintas kura-kura,” lapornya. (Metro 15Jan)
\
Biasanya di dalam cerita dengeng rakyat yang kononnya berasal dari Greek sering memaparkan bahawa kura-kura sering kalah di dalam perlumbaan sebab perlahanya ia berjalan dan kalau menag pun sebab sifat kesombongan arnab yang tertidur. Namun berita di atas mengambarkan realiti sebenar kisah arnab dan kura-kura ini.

Moral dari cerita ini mengambarkan bahawa cerita yang DONGENG pun boleh menjadi KISAH SEBENAR bagaimana pula kisah yang terdapat di dalam hadis dan AL Quran yang sememangnya TIDAK DOGENG dan TIDAK PERNAH MENIPU namun ramai yang tak membenarkanya dan tak mahu membenarkanya. Fikir-fikirkanlah

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin