MAKLUMAN :


widgeo.net

Thursday, December 15, 2011

Siher Semakin Berleluasa



Berita Dari Metro Hari Ini 15 Dis 2011

Berita Pertama :

KUALA LUMPUR: “Hampir setahun saya mengabaikan tanggungjawab kepada suami dan lebih teruk saya turut mengabaikan tanggungjawab kepada anak yang ketika itu berusia setahun kerana lupa semua itu.

“Dalam ingatan hanya terbayang bekas teman lelaki dan jika boleh, saya ingin bersamanya setiap masa walaupun ketika itu sudah mendirikan rumah tangga,” kata wanita yang ingin dikenali sebagai Rina, 31, mendakwa menjadi mangsa ‘dukun asmara’ mengakibatkan nafsunya hanya terdorong apabila melihat bekas teman lelakinya.

Menurutnya, dalam tempoh itu, dia langsung tidak ‘berminat’ apabila melihat suami, sebaliknya perasaan itu bertukar setiap kali melihat wajah bekas teman lelaki dan tambah teruk ketika menerima SMS daripada lelaki itu juga turut membuatkannya ghairah.

Katanya, dia tidak menyangka lelaki itu menggunakan ‘cara halus’ sedangkan mereka berpisah secara baik tanpa perselisihan faham dan dulu lelaki itu beranggapan perpisahan mereka ketentuan tanpa menaruh dendam.

Rina berkata, dakwaannya terhadap lelaki terbabit dirasakan berasas selepas menjumpai botol kecil dibungkus kain kuning mengandungi rambutnya di dalam kereta bekas teman lelakinya ketika mereka keluar makan malam.

Berita Kedua :

KUALA LUMPUR: “Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) mengakui menerima banyak aduan berhubung kes ilmu hitam membabitkan sihir penunduk nafsu,” kata Penasihat Medianya, Tuan Asmawi Tuan Umar.

Beliau berkata, orang ramai lebih terdorong untuk merujuk bomoh bagi mendapatkan cinta walaupun menggunakan cara yang bertentangan Islam berbanding berdoa dan berserah kepada Tuhan.

Katanya, apabila mangsa tidak kuat untuk menghadapi gangguan terbabit, sihir itu lebih mudah terjadi apatah lagi jika kedua-dua pihak pernah mempunyai hubungan istimewa.

“Kes sihir seperti ini terjadi sejak sekian lama di kalangan masyarakat kita yang terlalu taksub dengan dukun. Orang yang menggunakan khidmat bomoh ini kebanyakannya menggunakan ilmu hitam kerana putus asa disebabkan doa mereka tidak dimakbulkan.

“Sepatutnya kita lihat balik ibadat wajib kita terutama solat, sempurna atau tidak. Kalau yang itupun tak cukup, jangan pertikaikan kenapa permintaan kita tidak ditunaikan, namun jangan pula memilih jalan tidak diredai iaitu sihir,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Tuan Asmawi berkata, hanya solat mampu menjadi pendinding untuk mengelak terkena perbuatan sihir oleh pihak tertentu walaupun ia ilmu hitam yang paling kuat.

Berita Dari “Yahoo News” 14 Dis 2011

A Saudi woman was beheaded after being convicted of practicing "witchcraft and sorcery," according to the Saudi Interior Ministry, at least the second such execution for sorcery this year.
The woman, Amina bint Abdulhalim Nassar, was executed in the northern Saudi province of al-Jawf on Monday.

A source close to the Saudi religious police told Arab newspaper al Hayat that authorities who searched Nassar's home found a book about witchcraft, 35 veils and glass bottles full of "an unknown liquid used for sorcery" among her possessions. According to reports, authorities said Nassar claimed to be a healer and would sell a veil and three bottles for 1500 riyals, or about $400.
According to the ministry, Nassar's death sentence was upheld by an appeals court and the Saudi Supreme Judicial Council.

Komen Penulis :

Metro hari ini (15 Dis 2011) dan juga berita dari Yahoo News semalam (14 Dis 2011) melapurkan bukan hanya di negara kita malah di negara yang dua tanah suci berada di sana juga terlibat dengan amalan siher ini.

Bila diperhatikan semamangnya amalan siher makin berleluasa. Apa lagi saat-saat akhir ini bilamana makin hampir kedatangan Dajjal maka amalan siher akan makin berleluasa diseluroh dunia. Kemuncak amalan siher ini akan disempurnakan takkala kedatangan Dajjal nanti.
Bagi masyarakat Barat, amalan siher ini semakin dipraktikan di sana. Malah agama Yahudi yang tidak boleh di anuti oleh mana-mana bangsa selain Yahudi pun sebahagian ajarannya diajar kepada penganut-penganut yang bukan Yahudi atas nama “Ajaran Kaballa”. Bila diteliti ianya lebih kepada ajaran siher yang diajarkan kepada penganut yang bukan berbangsa Yahudi.

Selain itu melalui industri perfileman pun digunakan oleh gerakkan Yahudi sedunia untuk mengembangkan siher ini. Lihat sahaja filem seperti “Harry Porter” .”Lord Of The Ring”, ‘The Sorcerer’s Apperentice” “The Seekers” “Super Natural” “Merlin”. Malah di dalam filem kartun pun kekadang diselitkan dengan amlan siher. Seperti filem “Futurama” yang digambarkan dengan mata satu.

Bukan begitu sahaja malah di jalan-jalan juga akan diperkenalkan dengan amalan siher seperti “Street Magic” oleh David Blaine, Criss Angel dan juga beberapa persembahan oleh David Cooperfeld. Semua ini mengambarkan satu cara mempromosikan amalan Dajjal dan menjadikan siher itu sebahagian kehidupan kita. Tidak kurangnya juga di Malaysia kita ini bila mana akhir-akhir ini semakin banyak filem-filem hantu dan mentera siher diperkenalkan.

Bila ini berlaku maka masyarakat tidak segan silu dan tidak merasai bersalah jika mempraktikkan siher atau setidak-tidaknya berjumpa dengan bomoh untuk urusan siher menyehir.
Pengalaman penulis berdepan dengan isu sebegini begitu banyak akhir-akhir ini bila penulis bersama teman terlibat di dalam pengubatan berkaitan makhluk halus. Malah pusat-pusat pengubatan makhluk halus ini begitu banyak akhir-akhir ini dan kekadang bayaran yang dikenakan terlalu tinggi dan tidak masuk akal.

 Bagi penulis jika kita beramal dengan amalan agama kita dengan betul. Insyaalah kita akan terjauh dari kejahatan siher ini. Wirid selepas solat lima waktu itu sendiri pun jika kita istiqamah beramal dengannya akan terjauh kita dari terkena kejahatan siher. Rumah-rumah yang di dalamnya ada bacaan quran dan hadis akan terpelihara dari kejahatan siher ini. Setiap amalan sunnah Nabi saw yang di amalkan pun akan menjauhkan kita dari kejahatan siher. Kalau terkena pun tidaklah terlalu teruk.

Jadi akedah pengubatan yang mujarab agar tidak terkena kejahatan siher ini sebenarnya adalah melalui beramal dengan amalan agama itu sendiri.
Wallahualam.

2 comments:

Anaknda Bertuah said...

Assalamualaikum...wrt,
Pendidikan akidah perlu bermula di setiap rumah umat Islam. Jika setiap individu Islam dan setiap keluarga Muslim mengutamakan pendidikan akidah diri dan anak-anak masing-masing seawal-awalnya dirumah mereka insyaAllah selamat Iman.
Hamba sekadar berkongsi pendapat bersama ustaz.
Ada sikit ulangkaji pesanan Haji Abdul Wahab dalam blog saya, buat renungan bersama. Harap Ustaz dapat sudi menjenguk dan beri teguran serta tunjuk ajar kepada Hamba yang daif ini. Hamba ada ambik satu dua picture dari blog ustaz, harap dihalalkan.
Wassalam.

Unknown said...

Jazakalallah atas pandangan dan boleh ambil mana-mana artikel,gambar dll dari blog ini.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin